Direktlänk till inlägg 2 april 2010

Hela familjen samlad

Av Åsa Norberg - 2 april 2010 12:37

Fick sovmorgon idag, då Niclas gick upp och fixade och donade med både det ena och det andra:) Han kan när han lägger den sidan till, skratt. Det har för övrigt varit lugnt, förutom Julias små hormon spratt, hm. Bara att tänka positivt, det går ju faktiskt över... Men det sägs ju att äpplet inte faller långt från trädet, skratt. Förstår bara inte varför alla tre barnen ska behöva ta mitt humör och temperament, hm. Visst, det kan vara till fördel i vissa situationer men jag kan säga att det är inte lätt att vara liten eller tonåring med det humöret och temperamentet...

Jag fick aldrig möjlighet när jag var liten att lära mig att kontrollera mitt... men jag gör vad jag kan för att ungarna ska få det lite lättare i framtiden. Många gånger är det bra att vara envis och ha ett jävlarenamma men då måste man kunna kontrollera det:)

Vad händer annars idag, ska strax köra lite ärenden och handla lite, får folk i kväll:) men det blir bara en lugn och harmonisk hemma kväll idag med lite gott att äta och kanske något gott att dricka:) Får se...

Annars händer det inte speciellt mycket, Niclas håller på och ska röja i datarummet, ska skruva ner mitt skrivbord och flytta på gardroberna så att det förhoppningsvis blir mer plats där inne, hm...

I morgon ska jag iväg på en makeover, hm, ska strypa min älsta dotter som satte mig på detta, suck, men det blir nog roligt ändå. Jessica ska följa med, hel makeover och fotografering, skratt. Ska bli väldigt intressant och se hur man kommer att se ut efter det... Vem vet, kanske en helt ny jag, hihihihi.

Annars så händer det inte speciellt mycket denna helgen, min älskade mor jobbar ju hela helgen, så någon träff med henne blir det inte men hon ska komma och hjälpa mig med fönstrena tisdag närsta vecka, detta då jag har så attans ont i mina händer pga min psoriasis. Det börjar bli väldigt jobbigt, hoppas min läkare har något förslag när jag kommer till henne den 8:de april... för att inte kunna använda händerna till 110% kan tära på en ganska mycket... får väl se vad det blir av det.

Nej, nu ska jag bege mig iväg och fixa mina sista ärenden:)

Va rädda om varandra och se varje dag med nytt ljus och nya hopp:)

Puss och kram tills nästa gång

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa Norberg - 13 februari 2011 19:04

Jag har inte varit inne på min blogg på evigheter... hm, man kan ju undra varför, har helt enkelt glömt bort den, skrattar gott. Vi är snart inne i mitten av februari och det har gått 1½månade på 2011, suck, tiden bara springer i från oss. Mycket har...

Av Åsa Norberg - 4 april 2010 19:44

Då har snart helgen passerat... Haft lite kvalitets tid med Niclas, då han varit hemma 2 dagar extra faktiskt varit ganska trevligt, annars har vi ju bara helger lediga tillsammans:) Det har varit en ganska lugn helg, Jessica och Kim tillsammans...

Av Åsa Norberg - 1 april 2010 08:55

Halva påsken har gått och jag får säga att det har varit ett helt underbart och lugnt påsklov:) Peter och Tias har varit här sedan i tisdags och det har varit lugnt och harmoniskt... En liten händelse mellan Julia och Tias i går men det löste vi till...

Av Åsa Norberg - 30 mars 2010 13:02

Jaha... klockan är snart 13.05, vilket innebär att halvar dagen snart har gått, hm. Tiden bara springer iväg, känns inte som om jag ska hinna med allt som jag hade planerat idag men vad då, det finns en dag i morgon också:) då får vi ta rästen då.Tvä...

Av Åsa Norberg - 30 mars 2010 00:47

Jaha, då har ungarna påsklov, vilker för en  gång skull har varit skönt... det var länge sedan som man kände så inför ett lov:-) Kevin har haft sin kompis Fredrik sovande här i två nätter och roligt har dom haft, skratt. Fredrik är en lugn och harmon...

Ovido - Quiz & Flashcards