Direktlänk till inlägg 12 september 2009

Det var ett tag sedn sist:) Och ändringar är det gjort, suck

Av Åsa Norberg - 12 september 2009 21:57

Ja, man kan ju lugnt säga att det var ett tag sedan man var här inne och skrev sedan sist, hm... Men en annan jobbar och tar hand om familjen så det är inte alltid tiden räcker till.

Vad har hänt på denna fronten då... jo, min f.d svåger och hans son som är inneboende hos min kära mor... har nu äntligen fått tag i en egen lgh!!! Är så glad för min mammas skull, då det inte har varit det lättaste att ha dom boende där... Detta då min f.d svåger har alkohol problem och super som en idiot och sonen kan inte annat bli som han är när den ena föäldern super och den andra väljer att flytta till Danmark och i stortsett skiter i sin son. Men from den 1/10 är det inte min kära mors huvudvärk längre!!! Hon har mått tillrekligt dåligt över allt under denna tiden som dom varit boende hos dom...

Det har försvunnit pengar och cigg från mamma och det har varit när Elinor inte har varit hemma... men skulle man säga något till pågens mamma så kommer hon bara att svara, sånt skulle min son aldrig göra!!! Det är kanske som så att du skulle ta reda på lite grann var din son har varit när saker har försvunnit hemma hos dig, innan du beskyller alla andra!!! För han är inte så oskyldig som du tror, hm.


Just ligger min kära make nerbäddad i sin säng och mår allmänt kasst... han har varit hemma från jobbet hela veckan pga av förkylning... hm, tänk om det hade kunnat stanna där, suck. Nej, idag vid middes tid, så rusade han in på toaletten och sedan var det dags att åka på nästa form av influensa, suck. Hela alltet på en och samma gång... så nu kan man bara gå här och vänta för att se vem nästa är som blir sjuk... vill inte detta, buhu.

Annars händer här inte så mycket faktisk... det närmar sig sakta men säker min och Niclas lilla semester, vi ser sååå fram mot det, att få komma ifrån och koppla av lite och får rå om varandra.

 

Max, har nu varit här i två veckor... det har varit många turer på alla håll och kanter och det har tom varit så att jag fick åka in till jour cntralen för att få stelkrampssprutan:). Men det var bara för att han spakade mig ganska regält en dag när jag skulle ta tag i honom... Jag tappade greppet och han sparkade mig på hö-arm flera gång och det blev ganska regäla sår:) Men tror att både han och jag lärde oss en del under den dusten:)

Idag fattar han vad som gäller och vi behöver inte gå fram så hårt som vi behövde i början... det går bättre och bättre för varje dag som går:) Men han bara måste testa en då och då, annars är det ju inget kul:)

Nej, nu ska jag nanna kudden... ska upp senast 08.30 för vi ska vara på ridskolan i morgon, Julia och Kristina ska prova på och rida i morgon kl 11. Sedan får vi se vad det blir av det, skratt. Kanske jag får en häst tokig tjej som vill börja rida:) Fan vad kul det hade varit:) Eller hur siss. Kommer nog att behöva en hel del tipps då??:)


Nej nu får det vara bra för idag... Ha det gott tills nästa gång och va rädda om varandra:)

Kramiz till er alla

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa Norberg - 13 februari 2011 19:04

Jag har inte varit inne på min blogg på evigheter... hm, man kan ju undra varför, har helt enkelt glömt bort den, skrattar gott. Vi är snart inne i mitten av februari och det har gått 1½månade på 2011, suck, tiden bara springer i från oss. Mycket har...

Av Åsa Norberg - 4 april 2010 19:44

Då har snart helgen passerat... Haft lite kvalitets tid med Niclas, då han varit hemma 2 dagar extra faktiskt varit ganska trevligt, annars har vi ju bara helger lediga tillsammans:) Det har varit en ganska lugn helg, Jessica och Kim tillsammans...

Av Åsa Norberg - 2 april 2010 12:37

Fick sovmorgon idag, då Niclas gick upp och fixade och donade med både det ena och det andra:) Han kan när han lägger den sidan till, skratt. Det har för övrigt varit lugnt, förutom Julias små hormon spratt, hm. Bara att tänka positivt, det går ju fa...

Av Åsa Norberg - 1 april 2010 08:55

Halva påsken har gått och jag får säga att det har varit ett helt underbart och lugnt påsklov:) Peter och Tias har varit här sedan i tisdags och det har varit lugnt och harmoniskt... En liten händelse mellan Julia och Tias i går men det löste vi till...

Av Åsa Norberg - 30 mars 2010 13:02

Jaha... klockan är snart 13.05, vilket innebär att halvar dagen snart har gått, hm. Tiden bara springer iväg, känns inte som om jag ska hinna med allt som jag hade planerat idag men vad då, det finns en dag i morgon också:) då får vi ta rästen då.Tvä...

Ovido - Quiz & Flashcards