Direktlänk till inlägg 28 september 2009

går mot mörkare tider...

Av Åsa Norberg - 28 september 2009 21:05

   Vi går mot mörkare tider... vintern närmar sig sakta men säkert, 9månader av detta året har redan gått fattar inte var tiden tar vägen?? Det är typ 3månade kvar tills det är jul, hallå kan någon snäll själ försöka bromsa upp tiden lite, man hinner ju för katten inte med!! 


Jag fyllde 35år!! för drygt en vecka sedan, det känns som om det vore igår man gick i högstadiet och livet bara lekte, suck. I år firar jag och Niclas 13år bröllopsdag, och vi har varit tillsammans i 18år!!! Jisses i skruven, kan inte fatta att det har gått så många år, allt känns som om det vore igår typ, hm.

Och det blir ju inte bättre när man tittar på alla ungdomar runt omkring som växer så det knakar om det, hm. Tänker på Lindas tös, Madde och Carinas barn, Mike, Lina och Peter!! Hallå, det var ju inte så länge sedan man kunde komma och bara få en spontan liten kram av er... Nu ska man vara glad om man får en kram, typ 1 eller 2 gånger om året... suck, saknar allt det mysiga man har haft med er alla:) Alla minnen man har ihop, roliga som sorgliga... Allt vi tillsammans har gått igen under alla dessa år som vi har känt varandra...

Satt häromdagen och tänkte på min väninna Linda... Hur vi träffades, skratt, hur slumpen många gånger kan avgöra ens öde, hm. Snacka om att man börjar bli sentemental, suck. Man får vissa dagar då man tänkter tillbaka på allt man egentligen har upplevt, sedan om det är för att man är sentemental eller annat, spelar ju egentligen ingen roll. Att sitta vissa dagar och bara tänka tillbaka, kan ge en massa goa skratt men även många funderingar på om man kanske kunde gjort vissa saker annorlunda?? Jag kan väl säga att jag ångrar inte mycket av det jag gjort i mitt liv och det finns inte mycket som jag skulle vilja ha ogjort men kanske kunde gjort på ett annat sätt...

Sedan att det finns vissa personer som jag många gånger saknar än idag efter alla år som gått, det är något som man får leva med... Jag har den senaste tiden tänkt ganska mycket på en gammal väninna till mig... Sandra!! Jisses, det är nog ca 16år sedan vi kom ifrån varandra:( Jag saknar henne något så enorm emellan åt. Man funderar på vad det har blivit av henne hur hon lever idag?? Om vi hade kunnat sköta saker och ting annorlunda och kanske varit vänner än idag?? Det är en tjej som nog alltid kommer att ha en liten speciell plats i mitt hjärta... Det är tack vare henne som jag träffade Niclas:) Tur att vissa är mer envisna än andra, skratt.

Den 9 november i år, är det 7år sedan min älskade far lämnade oss... Känns fortfarande som om han vissa dagar ska komma hem och säga att han är hemma igen. Jag har nog accepterat att min far är borta men det kommer alltid att finnas ett tomrum i mitt hjärta, en evig saknad efter min far:( den 29/10-09 skulle han ha fyllt 66år!!! Han hade så många år kvar att leva och så mycket kvar att ge... Det går inte en dag utan att jag tänker på honom. Min älskade far!!!

Vet inte om det är själva årstiden eller vad det är som har gjort att alla dessa tankar helt plötsligt har börjat dyka upp, eller om det är för att det faktiskt sakta men säkert närmar sig julen och man alltid har varit hela familjen samlad... Hela vår familj har totalt splitrats sedan far han lämnade oss. Det var precis som han var länken som höll ihop familjen!!

Min biologiska storasyster har totalt flippat ut... hur ont det än gör och hur mycket jag många gånger än saknar henne, så vill jag inte ha henne i mitt liv. Jag är glad att jag har två personer i mitt liv som betyder nästan allt för mig, Linda och Carina. Utan er vet jag inte vad jag hade gjort. Vet ärligt talat inte om jag hade suttit här idag om jag inte hade haft er... Älskar er med hela mitt hjärta!!!

Nej!!! Nu får det vara bra med snyftandet för idag:) ska titta lite på tv för sedan ska jag nanna kudden:)

Ha det gott tills nästa gång:) Kramiz


Julia har tagit foto nu i 1:an:)

     

Mammas stora flicka, växer upp alldeles för fort, snyft...




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa Norberg - 13 februari 2011 19:04

Jag har inte varit inne på min blogg på evigheter... hm, man kan ju undra varför, har helt enkelt glömt bort den, skrattar gott. Vi är snart inne i mitten av februari och det har gått 1½månade på 2011, suck, tiden bara springer i från oss. Mycket har...

Av Åsa Norberg - 4 april 2010 19:44

Då har snart helgen passerat... Haft lite kvalitets tid med Niclas, då han varit hemma 2 dagar extra faktiskt varit ganska trevligt, annars har vi ju bara helger lediga tillsammans:) Det har varit en ganska lugn helg, Jessica och Kim tillsammans...

Av Åsa Norberg - 2 april 2010 12:37

Fick sovmorgon idag, då Niclas gick upp och fixade och donade med både det ena och det andra:) Han kan när han lägger den sidan till, skratt. Det har för övrigt varit lugnt, förutom Julias små hormon spratt, hm. Bara att tänka positivt, det går ju fa...

Av Åsa Norberg - 1 april 2010 08:55

Halva påsken har gått och jag får säga att det har varit ett helt underbart och lugnt påsklov:) Peter och Tias har varit här sedan i tisdags och det har varit lugnt och harmoniskt... En liten händelse mellan Julia och Tias i går men det löste vi till...

Av Åsa Norberg - 30 mars 2010 13:02

Jaha... klockan är snart 13.05, vilket innebär att halvar dagen snart har gått, hm. Tiden bara springer iväg, känns inte som om jag ska hinna med allt som jag hade planerat idag men vad då, det finns en dag i morgon också:) då får vi ta rästen då.Tvä...

Ovido - Quiz & Flashcards