Alla inlägg under augusti 2009

Av Åsa Norberg - 22 augusti 2009 11:16

Jaha... det var ett litet tag sedan jag var inne och skrev i min blogg, hm. Men så blir det ju när man har  börjat jobba igen=). Det har inte hänt så där värst mycket sedan jag bloggade sist...

Det som har hänt är att vi i går fick tillökning i vår familj, skratt... Vi har sedan ett tidigare två dvärgpinscher tjejer, Joy & Engla=) men igår så kom det en liten tuff kille till, Max... En kille på 14månade gammal och som tycks TRO ATT HAN ÄR STOR SOM EN DOBBERMAN, hm... Då har han ju dock kommit till fel familj, skratt.

Det fick han nog ganska klart för sig i går efter att vi haft lite dispyter på hur man beter sig när man är ute och vilka regler vi har här hemma. Det possitiva är att han snabbt snappar upp det man säger och gör klart för honom. Så när han väl har fattat det hela så kommer det att bli bra=)

Han ska få följa med mig och Kevin på prova på spårkurs nästa månad, tänkte vi skulle kolla lite vad han går för... Det är ju alltid intressant att se=)

Annars är det inte mycket som har hänt, mer än att mina händer är katastrofala pga min psoriasis=( Är sååå ledsen för det... det gör vissa dagar så förbannat ont att jag knappt kan hålla i en penna och skriva. Min psoriasis har satt sig i nästan 50% av handflatan... och med tanke på att jag är beroende av mina händer i mitt arbete, så börjar det ta mot lite, kanske dags att sjukskriva sig ändå??

Det är bara det, att jag hade hoppats på att kunna hålla ut till september ut... Då vi håller på att spara ihop till vår semester resa i november. Får väl se hur jag ska göra. Ska vara hos min hudläkare den 2/9, så får vi se vad hon säger...

Nej, nu ska jag in och oljebada och smörja mig, sedan kommer Fadde hit, hon ska ringa på annons på hund valp.

Men tills nästa gång, sköt om er och va rädda om varandra...

Och du siss, tack för allt och för att du finns när jag behöver min stora syster=). Mina tankar går till dig och familjen i denna sorgens period. Men jag vill samtidigt att du rätar på ryggen, för du gjorde det som var absolut det humanaste och du står för det. Och det vet du om att det inte är många som gör. Love you siss!!

Dom första bilderna på Max här hemma=)

Av Åsa Norberg - 12 augusti 2009 21:33

Michael Adamsson

12/4-74
12/5-09

Idag är det tre månader sedan du hastigt
lämnade oss...

Du kommer för alltid att finnas i våra
själar och hjärtan

Du kommer för evigt att vara älskad

och saknad.

Kramar från
oss alla 

Av Åsa Norberg - 8 augusti 2009 15:50

Jag valde att prova att sätta lite av mina fröer som jag köpte för ett litet tag sedan:) Prövade även att sätta dom som jag hittade i ett skåp, men det verkar som om dom inte vill komma upp, hm. Men jag är glad över dom andra två som har kommit*L*

Vad har annars hänt... ja, semestern har nu nått sitt slut och jag började jobba i går igen, suck. Det hade inte varit fel med 5veckors semester till, skratt. Just nu ser jag fram mot min och Niclas lilla weekend semester som kommer i november månad... Vi har mycket att ta igen och få lite egen tid, inte alls fel*L*...

Skolorna börjar om knappt två veckor, vilket jag tycker ska bli attans så gött men tror inte att ungarna tycker riktigt det samma, skratt. Men det ska bli skönt att få komma tillbaka till vardagen igen och allt det normala som det innebär, hm. Ungarna är just nu så attans rastlösa och vet inte vart dom ska ta vägen... vilket vissa dagar kan vara väldigt enarverande, hm.

Annars har det inte varit så mycket... har lite planer på att åka till Ven den 22/8 tillsammans med Carina och Lasse... ska bli kul att hitta på något tillsammans bara vi vuxna*L*... Sedan den 23/8 ska jag träffa Carola, min uppfödare, då ska vi gå en prov kurs i spårning tillsammans med Engla. Ska se om det är något för henne, för då kommer vi nog att nappa på det. Känns som om den tjejen behöver få något att göra och använda sin energi och skalle till annat än att bråka med sin halvsyster, suck.

Det har varit väldigt mycket munhugg från Englas sida, hon har tom attackerat Joy när hon har legat inne i sin bur, och det har inte varit nådig, ska jag be att få tala om... Hoppas att jag kan hitta något som kan passa denna tjej:) Sedan lite längre fram så kommer jag att sterilisera henne men om jag hinner det innan nästa löp kan jag inte garantera.

Men nästa gång hon löper kommer att sära på tjejerna, eftersom Engla blir så fruktansvärt elak och och riktigt attackerar Joy, så känner jag att det är bättre att separera dom åt under den tiden... Men förhoppnings vis så har jag hunnit att sterilisera henne innan det, suck.

Nej nu ska jag ta min alldagliga oljebad sedan ska jag hem till mor och äta middag... Niclas hjälper mamma med att få bort en massa bröten och ska även köra hem saker till Mikael och Angelica som finns hemma hos mamma...

Men tills nästa gång, sköt om er och ta vara på varandra...

Kramiz till er alla

Lite bilder på mina små frön som har kommit:)*L* Albizia julibrissin (Silkesträd)

Ovido - Quiz & Flashcards