Direktlänk till inlägg 22 augusti 2009

Det var ett litet tag sedan sist=)

Av Åsa Norberg - 22 augusti 2009 11:16

Jaha... det var ett litet tag sedan jag var inne och skrev i min blogg, hm. Men så blir det ju när man har  börjat jobba igen=). Det har inte hänt så där värst mycket sedan jag bloggade sist...

Det som har hänt är att vi i går fick tillökning i vår familj, skratt... Vi har sedan ett tidigare två dvärgpinscher tjejer, Joy & Engla=) men igår så kom det en liten tuff kille till, Max... En kille på 14månade gammal och som tycks TRO ATT HAN ÄR STOR SOM EN DOBBERMAN, hm... Då har han ju dock kommit till fel familj, skratt.

Det fick han nog ganska klart för sig i går efter att vi haft lite dispyter på hur man beter sig när man är ute och vilka regler vi har här hemma. Det possitiva är att han snabbt snappar upp det man säger och gör klart för honom. Så när han väl har fattat det hela så kommer det att bli bra=)

Han ska få följa med mig och Kevin på prova på spårkurs nästa månad, tänkte vi skulle kolla lite vad han går för... Det är ju alltid intressant att se=)

Annars är det inte mycket som har hänt, mer än att mina händer är katastrofala pga min psoriasis=( Är sååå ledsen för det... det gör vissa dagar så förbannat ont att jag knappt kan hålla i en penna och skriva. Min psoriasis har satt sig i nästan 50% av handflatan... och med tanke på att jag är beroende av mina händer i mitt arbete, så börjar det ta mot lite, kanske dags att sjukskriva sig ändå??

Det är bara det, att jag hade hoppats på att kunna hålla ut till september ut... Då vi håller på att spara ihop till vår semester resa i november. Får väl se hur jag ska göra. Ska vara hos min hudläkare den 2/9, så får vi se vad hon säger...

Nej, nu ska jag in och oljebada och smörja mig, sedan kommer Fadde hit, hon ska ringa på annons på hund valp.

Men tills nästa gång, sköt om er och va rädda om varandra...

Och du siss, tack för allt och för att du finns när jag behöver min stora syster=). Mina tankar går till dig och familjen i denna sorgens period. Men jag vill samtidigt att du rätar på ryggen, för du gjorde det som var absolut det humanaste och du står för det. Och det vet du om att det inte är många som gör. Love you siss!!

Dom första bilderna på Max här hemma=)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa Norberg - 13 februari 2011 19:04

Jag har inte varit inne på min blogg på evigheter... hm, man kan ju undra varför, har helt enkelt glömt bort den, skrattar gott. Vi är snart inne i mitten av februari och det har gått 1½månade på 2011, suck, tiden bara springer i från oss. Mycket har...

Av Åsa Norberg - 4 april 2010 19:44

Då har snart helgen passerat... Haft lite kvalitets tid med Niclas, då han varit hemma 2 dagar extra faktiskt varit ganska trevligt, annars har vi ju bara helger lediga tillsammans:) Det har varit en ganska lugn helg, Jessica och Kim tillsammans...

Av Åsa Norberg - 2 april 2010 12:37

Fick sovmorgon idag, då Niclas gick upp och fixade och donade med både det ena och det andra:) Han kan när han lägger den sidan till, skratt. Det har för övrigt varit lugnt, förutom Julias små hormon spratt, hm. Bara att tänka positivt, det går ju fa...

Av Åsa Norberg - 1 april 2010 08:55

Halva påsken har gått och jag får säga att det har varit ett helt underbart och lugnt påsklov:) Peter och Tias har varit här sedan i tisdags och det har varit lugnt och harmoniskt... En liten händelse mellan Julia och Tias i går men det löste vi till...

Av Åsa Norberg - 30 mars 2010 13:02

Jaha... klockan är snart 13.05, vilket innebär att halvar dagen snart har gått, hm. Tiden bara springer iväg, känns inte som om jag ska hinna med allt som jag hade planerat idag men vad då, det finns en dag i morgon också:) då får vi ta rästen då.Tvä...

Ovido - Quiz & Flashcards