Direktlänk till inlägg 30 mars 2010

Känns som om friden är på väg:-)

Av Åsa Norberg - 30 mars 2010 00:47

Jaha, då har ungarna påsklov, vilker för en  gång skull har varit skönt... det var länge sedan som man kände så inför ett lov:-) Kevin har haft sin kompis Fredrik sovande här i två nätter och roligt har dom haft, skratt. Fredrik är en lugn och harmonisk kille och riktigt trevlig:-)

Kevin har varit på ett kanon bra humör, fast han saknar sin flickvänn som är utomlands, hm, men hon ska tydligen komma hem på torsdag eller om det var nästa torsdag. Snacka om att han väntar febrilt på att tiden ska gå, hm. Tänk när man själv var i den åldern:-). Livet lekte och man hade inte en aning om vad framtiden hade för överraskningar:-). Hade man vetat vad man vet idag, så kanske man hade gjort vissa saker lite anorlunda, eller... hm. En gåta som får förbli bli olöst, skratt.

Julia har sovit hos en kompis hela helgen... det kändes lite tomt utan mitt lilla troll. Det märks att hon sakta men säker håller på att växa upp, hon blir 8år om två veckor, suck... kan inte fatta att hon går upp i andre klass till hösten och att Kevin går upp i 8:an... han har bara två år kvar i högstadiet sedan är det gymnasiet som gäller, jaha... vad gör man sedan. Med dom planer och funderingar som Kevin ligger inne med, så har jag en känsla av att han inte kommer att finnas i sverige länge efter det att han läst klart här... Han vill bli byggare och när han är färdig här i Sverige vill han bygga på sin utbildning utomlands, stackars lilla mig:-(. Jag kommer ju att klättra på väggarna men skulle han besluta att det är det han vill göra, så kommer vi att stötta honom till 110% och kommer att bli såååå stolta över honom, även om han inte skulle göra det så kommer vi att vara lika stolt över honom.

Han vet vad han vill med livet och det känns som om han kommer att genomföra det, även om det inte alltid har eller kommer att bli lätt men han är envis, vilket jag tror att han kommer att ha nytta av i framtiden, det vill säga om han lär sig att använda det på rätt sätt...

Den senaste tiden har bestått av väldigt mycket funderingar, beslut att ta och funderingar kring hur vi ska göra med vissa saker...

Det känns som om den sista pusselbiten föll på plats i går:) Känns som om vi kan se ljuset på tunneln nu:-). Känns som om mycket blev väntilerat mellan oss alla idag, känns sååå attans bra. Så nu tror jag att alla beslut är tagna och nu ska vi bara få allt att falla i rätt ordning:) Kommer att berätta mer så småningom om dom beslut som vi tagit och vilka förändringar som vi kommer att göra och vilka framsteg det kommer att medföra:-) Just nu vet jag bara att det känns fannn så bra, känns som flera ton tegelstenar har fallit från mina axlar:-)

Idag för första gången på mycket länge sa min son till mig: Mamma, jag älskar dig och är glad för allt du gör för mig!!! Min son sa detta till mig!!! Det kändes så ofattbart, min första tanke var, hallå vad har ni gjort med min son, det låter kanske konstigt att tänka så men vet man hur det varit mellan oss i perioder så förstår man att jag blir chockad:) Men fan sååå glad. Jag ville ha en kram men där gick gränsen, buhu. Det är bara att acceptera att han tycker att han är för stor för att kramas, han sparar väl dom till sin flickvänn, skratt. 

Nej, nu ska jag se till att nanna kudden, ska upp tidigt till morgonen, ska hämta Julia hos mamma på morgonen kl 08 och sedan kommer lilla Philippa hit och ska vara här hela dagen. Ska tvätta klockan 12, har även lite annat som ska röjas undan här hemma:-) Så i morgon blir det till att vara flitig:-)

                                                  
Puss och kram
                                                  
tills nästa gång

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa Norberg - 13 februari 2011 19:04

Jag har inte varit inne på min blogg på evigheter... hm, man kan ju undra varför, har helt enkelt glömt bort den, skrattar gott. Vi är snart inne i mitten av februari och det har gått 1½månade på 2011, suck, tiden bara springer i från oss. Mycket har...

Av Åsa Norberg - 4 april 2010 19:44

Då har snart helgen passerat... Haft lite kvalitets tid med Niclas, då han varit hemma 2 dagar extra faktiskt varit ganska trevligt, annars har vi ju bara helger lediga tillsammans:) Det har varit en ganska lugn helg, Jessica och Kim tillsammans...

Av Åsa Norberg - 2 april 2010 12:37

Fick sovmorgon idag, då Niclas gick upp och fixade och donade med både det ena och det andra:) Han kan när han lägger den sidan till, skratt. Det har för övrigt varit lugnt, förutom Julias små hormon spratt, hm. Bara att tänka positivt, det går ju fa...

Av Åsa Norberg - 1 april 2010 08:55

Halva påsken har gått och jag får säga att det har varit ett helt underbart och lugnt påsklov:) Peter och Tias har varit här sedan i tisdags och det har varit lugnt och harmoniskt... En liten händelse mellan Julia och Tias i går men det löste vi till...

Av Åsa Norberg - 30 mars 2010 13:02

Jaha... klockan är snart 13.05, vilket innebär att halvar dagen snart har gått, hm. Tiden bara springer iväg, känns inte som om jag ska hinna med allt som jag hade planerat idag men vad då, det finns en dag i morgon också:) då får vi ta rästen då.Tvä...

Ovido - Quiz & Flashcards