Direktlänk till inlägg 4 april 2010

Helgen passerat

Av Åsa Norberg - 4 april 2010 19:44

Då har snart helgen passerat... Haft lite kvalitets tid med Niclas, då han varit hemma 2 dagar extra faktiskt varit ganska trevligt, annars har vi ju bara helger lediga tillsammans:)


Det har varit en ganska lugn helg, Jessica och Kim tillsammans med lill killen, har varit nere i helgen. Vilken hel mysig påg dom har, finner sig i allt och säger dock inte mycket:) Det är såååå mysigt att ha honom i famnen. Dom for hem i förmiddags.


Har städat lite igen, tagit där man kanske inte städar varje dag, under kyl och frys, hm. Slog mig idag att det var ett tag sedan jag tog där under så jag for for ner på alla fyra och lag mig och skurade där under, hm... Det var behövligt, skratt. Niclas och jag har åter igen sorterat papper och gått i genom alla våra pärmar och satt i ordning papper som var lösa, suck... förstår inte varför man ska behöva ha så attans mycket papper, hm. Och spara ska man behöva göra också, suck, blir sååå trött på det. Men mycket av det åkte idag, så nu är resten innsatt i pärmar.


Igår skruvade Niclas ner mitt skrivbor, känns inte som om jag behöver det just nu, då jag har en bärbar data. Det blev en samlar plats i stället, där jag la allt som jag inte visste var jag skulle göra av, hm. Men nu är det nere och det är mer plats i datarummet. Nu ska vi bara köra en del skräp till tippen, ska kolla om det är öppet i morgon, tror dock inte det men det blir till att chansa:)


Elinor tittade hit en stund idag, hon hade sin nya pojkvänn Linus med sig, 20år och var nog som dom flesta killar i den åldern. Men han var trevlig och han fann sig ganska snabbt till ro i vår familj... Han går fortfarande i skolan, just nu läser han till kock men han var inte riktigt säker på om det var det han verkligen ville, så han fick se sedan när han börjar 4:de året, om det blir kock eller bilmekaniker eller vad det blir:) Hm, kanske en bilmekaniker till, skratt, det behöver vi ju, Niclas tyckte det var en jätte bra tanke han hade, skratt...


Vi åt middag och tog en fika tillsammans... Elinor fick spendera lite tid med sina syskon som hon så gärna ville. Så det har varit full rulle, så nu är det dags för mig och Niclas att få lite kvalitets tid.


Julia ska komma isäng i tid, då skolan börjar om 2 daga, jipppiiiii... ska bli sååå skönt att komma tillbaka till vardagen igen och allt vad det innebär. Det som är synd är att mina två veckor som jag varit ledig, har sprungit iväg så på onsdag börjar jag jobba igen, suck. Men får väl tänka positivt, det är snart dags för semester:)


Nej, nu får det vara bra för idag... Ha det gott tills nästa gång:)


Puss och kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa Norberg - 13 februari 2011 19:04

Jag har inte varit inne på min blogg på evigheter... hm, man kan ju undra varför, har helt enkelt glömt bort den, skrattar gott. Vi är snart inne i mitten av februari och det har gått 1½månade på 2011, suck, tiden bara springer i från oss. Mycket har...

Av Åsa Norberg - 2 april 2010 12:37

Fick sovmorgon idag, då Niclas gick upp och fixade och donade med både det ena och det andra:) Han kan när han lägger den sidan till, skratt. Det har för övrigt varit lugnt, förutom Julias små hormon spratt, hm. Bara att tänka positivt, det går ju fa...

Av Åsa Norberg - 1 april 2010 08:55

Halva påsken har gått och jag får säga att det har varit ett helt underbart och lugnt påsklov:) Peter och Tias har varit här sedan i tisdags och det har varit lugnt och harmoniskt... En liten händelse mellan Julia och Tias i går men det löste vi till...

Av Åsa Norberg - 30 mars 2010 13:02

Jaha... klockan är snart 13.05, vilket innebär att halvar dagen snart har gått, hm. Tiden bara springer iväg, känns inte som om jag ska hinna med allt som jag hade planerat idag men vad då, det finns en dag i morgon också:) då får vi ta rästen då.Tvä...

Av Åsa Norberg - 30 mars 2010 00:47

Jaha, då har ungarna påsklov, vilker för en  gång skull har varit skönt... det var länge sedan som man kände så inför ett lov:-) Kevin har haft sin kompis Fredrik sovande här i två nätter och roligt har dom haft, skratt. Fredrik är en lugn och harmon...

Ovido - Quiz & Flashcards