Direktlänk till inlägg 8 mars 2010

Sitter vid min blogg igen:)

Av Åsa Norberg - 8 mars 2010 12:55

Tänkte jag skulle försöka komma igång med mitt bloggande igen... Har ju doch funderingar och tankar som jag bollar med fram och tillbaka. En del av mina tankar är jag inte redo för att dela med mig av än men förhoppningsvis så kommer det också så småning om, allt har sin lilla gång och tid.

Helgen har varit ganska lugn, haft Peter och Tias här i helgen... det har fungarat bra. Det märks visserligen att Tias och Julia är ganks gämngamla, skratt. Man kan sitta i ett annat rum och lyssna på dom och få sig en massa goa skratt. Dom diskuterar fram och tillbaka och ibland kan man undra var dom får sina ideer ifrån, hm... Men så har nog alla varit mer eller mindre när man var små...

Kevin kom i torsdags, lite mallig var han  allt, skratt. När jag satt där och lyssnade på honom så önskade jag att jag åter igen var 13år gammal. Jag frågade honom nämligen om han kom direkt hem efter skolan på fredag... och då svarade han lite malligt:) Nej, jag åker med Louise hem efter skolan, vi har varit ihop i 2månader fredag den 5/3... Två månader tänkte jag, jisses, det var ett tag sedan en annan var där, skratt.

Det var sååå roligt att se hur Kevin faktiskt har utvecklats den senaste tiden, fast saker och ting inte alltid har varit lätt för honom. Det har varit många hårda turer för honom men sedan igengälld så har han inte alltid gjort det lätt för sig själv... men man vet ju av egen erfarenhet att man gör vad man kan för att överleva, det som man tycker är rena helvetet...

Just nu i skrivandets stund, så stack Kevin iväg till sin flickvänn igen... hm. Nu förstår jag hur andra mammor känner när dom säger att dom knappt ser skympten av sina ungar, sedan tycks det ju inte spela någon roll om det är pågar eller töser... Det känns som om dagens ungdomar klipper bitar av navelsträngen tidigare än vad en annan gjorde, det känns som om dom växer upp fortare i dagens samhälle, eller det är bara som man känner för att man inte hinner med tiden längre. För sanningen är ju den att tiden bara springer iväg, hm, det har ju gott snart 3 månader av detta året och nästa månad så fyller Julia 8år, suck och sedan, 2månader senare så fyller Kevin 14år!!!! och Elinor blir19år!!! Hm är det bara jag eller är det sanningen/fakta att man sakta men säker håller på att gå mot åren?? Skratt.

 

Och attan blir det inte mycket bättre när en 13-åring säger till Kevin att han ska hälsa till svärmor!!! hallå, dom har ju bara varit ihop i två månader och är ju knappt torra bakom öronen, hm... suck.

jag vill bara spola tillbaka tiden till den tiden då man kunde mysa och gosa med ungarna och man visste exakt var man hade dom, skratt...

Nej, nu får det vara nock med bloggande för idag... på återseende.

Kramen tills nästa gång  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa Norberg - 13 februari 2011 19:04

Jag har inte varit inne på min blogg på evigheter... hm, man kan ju undra varför, har helt enkelt glömt bort den, skrattar gott. Vi är snart inne i mitten av februari och det har gått 1½månade på 2011, suck, tiden bara springer i från oss. Mycket har...

Av Åsa Norberg - 4 april 2010 19:44

Då har snart helgen passerat... Haft lite kvalitets tid med Niclas, då han varit hemma 2 dagar extra faktiskt varit ganska trevligt, annars har vi ju bara helger lediga tillsammans:) Det har varit en ganska lugn helg, Jessica och Kim tillsammans...

Av Åsa Norberg - 2 april 2010 12:37

Fick sovmorgon idag, då Niclas gick upp och fixade och donade med både det ena och det andra:) Han kan när han lägger den sidan till, skratt. Det har för övrigt varit lugnt, förutom Julias små hormon spratt, hm. Bara att tänka positivt, det går ju fa...

Av Åsa Norberg - 1 april 2010 08:55

Halva påsken har gått och jag får säga att det har varit ett helt underbart och lugnt påsklov:) Peter och Tias har varit här sedan i tisdags och det har varit lugnt och harmoniskt... En liten händelse mellan Julia och Tias i går men det löste vi till...

Av Åsa Norberg - 30 mars 2010 13:02

Jaha... klockan är snart 13.05, vilket innebär att halvar dagen snart har gått, hm. Tiden bara springer iväg, känns inte som om jag ska hinna med allt som jag hade planerat idag men vad då, det finns en dag i morgon också:) då får vi ta rästen då.Tvä...

Ovido - Quiz & Flashcards