Direktlänk till inlägg 8 augusti 2009

Då har två av mina fröer kommit:)

Av Åsa Norberg - 8 augusti 2009 15:50

Jag valde att prova att sätta lite av mina fröer som jag köpte för ett litet tag sedan:) Prövade även att sätta dom som jag hittade i ett skåp, men det verkar som om dom inte vill komma upp, hm. Men jag är glad över dom andra två som har kommit*L*

Vad har annars hänt... ja, semestern har nu nått sitt slut och jag började jobba i går igen, suck. Det hade inte varit fel med 5veckors semester till, skratt. Just nu ser jag fram mot min och Niclas lilla weekend semester som kommer i november månad... Vi har mycket att ta igen och få lite egen tid, inte alls fel*L*...

Skolorna börjar om knappt två veckor, vilket jag tycker ska bli attans så gött men tror inte att ungarna tycker riktigt det samma, skratt. Men det ska bli skönt att få komma tillbaka till vardagen igen och allt det normala som det innebär, hm. Ungarna är just nu så attans rastlösa och vet inte vart dom ska ta vägen... vilket vissa dagar kan vara väldigt enarverande, hm.

Annars har det inte varit så mycket... har lite planer på att åka till Ven den 22/8 tillsammans med Carina och Lasse... ska bli kul att hitta på något tillsammans bara vi vuxna*L*... Sedan den 23/8 ska jag träffa Carola, min uppfödare, då ska vi gå en prov kurs i spårning tillsammans med Engla. Ska se om det är något för henne, för då kommer vi nog att nappa på det. Känns som om den tjejen behöver få något att göra och använda sin energi och skalle till annat än att bråka med sin halvsyster, suck.

Det har varit väldigt mycket munhugg från Englas sida, hon har tom attackerat Joy när hon har legat inne i sin bur, och det har inte varit nådig, ska jag be att få tala om... Hoppas att jag kan hitta något som kan passa denna tjej:) Sedan lite längre fram så kommer jag att sterilisera henne men om jag hinner det innan nästa löp kan jag inte garantera.

Men nästa gång hon löper kommer att sära på tjejerna, eftersom Engla blir så fruktansvärt elak och och riktigt attackerar Joy, så känner jag att det är bättre att separera dom åt under den tiden... Men förhoppnings vis så har jag hunnit att sterilisera henne innan det, suck.

Nej nu ska jag ta min alldagliga oljebad sedan ska jag hem till mor och äta middag... Niclas hjälper mamma med att få bort en massa bröten och ska även köra hem saker till Mikael och Angelica som finns hemma hos mamma...

Men tills nästa gång, sköt om er och ta vara på varandra...

Kramiz till er alla

Lite bilder på mina små frön som har kommit:)*L* Albizia julibrissin (Silkesträd)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa Norberg - 13 februari 2011 19:04

Jag har inte varit inne på min blogg på evigheter... hm, man kan ju undra varför, har helt enkelt glömt bort den, skrattar gott. Vi är snart inne i mitten av februari och det har gått 1½månade på 2011, suck, tiden bara springer i från oss. Mycket har...

Av Åsa Norberg - 4 april 2010 19:44

Då har snart helgen passerat... Haft lite kvalitets tid med Niclas, då han varit hemma 2 dagar extra faktiskt varit ganska trevligt, annars har vi ju bara helger lediga tillsammans:) Det har varit en ganska lugn helg, Jessica och Kim tillsammans...

Av Åsa Norberg - 2 april 2010 12:37

Fick sovmorgon idag, då Niclas gick upp och fixade och donade med både det ena och det andra:) Han kan när han lägger den sidan till, skratt. Det har för övrigt varit lugnt, förutom Julias små hormon spratt, hm. Bara att tänka positivt, det går ju fa...

Av Åsa Norberg - 1 april 2010 08:55

Halva påsken har gått och jag får säga att det har varit ett helt underbart och lugnt påsklov:) Peter och Tias har varit här sedan i tisdags och det har varit lugnt och harmoniskt... En liten händelse mellan Julia och Tias i går men det löste vi till...

Av Åsa Norberg - 30 mars 2010 13:02

Jaha... klockan är snart 13.05, vilket innebär att halvar dagen snart har gått, hm. Tiden bara springer iväg, känns inte som om jag ska hinna med allt som jag hade planerat idag men vad då, det finns en dag i morgon också:) då får vi ta rästen då.Tvä...

Ovido - Quiz & Flashcards