Alla inlägg den 23 april 2009

Av Åsa Norberg - 23 april 2009 11:00

Då har man äntligen gått av sitt nattpass... men denna gången blir det med en förkylning hängande över en, suck. Det flög på mig när jag satt på jobbet natten mellan tisd-onsd. Jag som har klarat mig så bra denna vintern, trodde jag skulle slippa skitet, hm.

Vad har annars hänt, det har varit en ganska lugn vecka. I måndags var jag och Kevin på samtal på den andra skolan som vi har sökt intill som Kevin kanske ska gå på i högstadiet. Hur det kommer att gå får vi se om några veckor, vi håller tummarna stenhårt att allt kommer att gå vägen, annars får vi se vad som kommer att hända...

På fredag ska jag och Lina gå på bio och jag kan ju säga att det var år och dar sedan jag var på bio sist, hm. Ska bli skönt att få koppla av lite från allt annat runt omkring en.

När det gäller jobbet...Det är många av dom gamla som är dålig just nu, har haft några som har gått bort och någon som ligger i slutskedet. Pratade med en kolega från det andra nattpasset i går kväll... då berättade hon att en av våra tanter hande gått bort ca 15min innan jag ringde... Hon hade suttit i sin rullstol och helt plötsligt så började hon andas kontstigt sedan var det slut. Det är så man önskar att alla gamla människor hade fått somna in, att det alltid kunde få gå så fort.

Så att dom slapp och ligga flera veckor som vi har vissa som har gjort. Vi har en tant nu som har varit liggande i snart 3veckor. Varför kan jag inte förstå. Hon är visserligen lugn och harmonisk och behöver ingen morfin eller annat. Men att dom ska ligga och tyna bort på detta sättet och bara bli skin och ben, det är hämskt att se.

Nej... nu ska jag gå ut med hundarna och sedan ska jag sortera tvätt, så att allt är klappat och klart till det att jag ska tvätta i kväll kl 17.00

Ha det gott tills nästan gång.

Kramiz

Ovido - Quiz & Flashcards