Direktlänk till inlägg 3 maj 2009

Hm, vaknade på fel sida

Av Åsa Norberg - 3 maj 2009 11:25

Idag började dagen inte så där jätte bra, hm. Vaknade nog på fel sida, suck men det gick över ganska fort, fick i mig lite kaffe och en ciggaret sedan var det lugnt, :)

I går fick jag äntligen rycket till att ta tag i vår klädkammare och snacka om att jag slängde en massa som man har sparat på sig, skönt. Det blev 5st 25liters svarta säckar och lite annat brevid, det var skönt att se skiten försvinna idag när Niclas och Mikael körde iväg och slängde det...

Så nu är det fan så rent och snyggt i klädkammaren så nu fick vi äntligen in Kevins garderob där också...hihihi. Det är otroligt vad man sammlar på sig under alla åren. Vissa saker hade jag inte mage att slänga så det gå ner i kartonger så länge. Hittade bla en klänning som min pappa köpte till Julia när hon var jätte liten... När jag hittade den så knöt sig hela mitt hjärta, saknar honom så... Det blir inte mycket lättare när man har en av sina bättre vänner som ligger på sjukhuset...

Vet snart inte vilket ben jag ska stå på och mitt hjärt slits i tusen bitar, försöker hålla mig så syssel satt som möjligt för att inte grubbla så mycket hela tiden... men det är lättare sagt än gjort. Håller allt inom mig igen, vill inte att Kevin ska se det just nu, är inte redo själv att berätta det, det gör för ont.

Jag bara ber till gud att jag har styrkan att berätta det och att fånga upp honom... för det kommer att behövas. De känns som om någon rycker undan marken för mig mellan åt, jag vill inte gå igenom detta en gång till, vill inte förlora en av mina vänner. Det är ju meningen att vi ska skratta och åldras tillsammans och minnas allt roligt man gjort tillsammans. Varför ska detta hända just dig, vännen?? Det känns som en jävla mardröm, nyper någon mig så kanske jag vaknar... hm.

Nej, nu orkar jag inte blogga mer, ska ta hundarna och köra till hundrastgården och släppa dom lite...

Ha det gott tills nästa gång...

Kramiz

 
 
Ingen bild

Siss

3 maj 2009 19:19

Jag vet att det är tungt. Känns som någon lurar en hela tiden, suck. Vet inte vem det var men någon sa till mig en gång att Gud väljer de han vill ta hem tidigare, De som är för goda för den här eländiga världen. Ligger något i det... Hm undrar då lite stilla, var fan kommer du och jag att hamna...*skrattblandad gråt* Du vet var jag är... älskar dig - tänker på er alla

 
Ingen bild

Åsa

3 maj 2009 23:11

Hej siss...

Det stämmer nog det du säger... Det känns som om man aldrig sak få vara glad och må bra. Det kan man undra, var vi kommer att hamna, jag funderar på vad meningen med livet kan vara när allt ska ryckas undan under fötterna... Tack för att du finns.

Kramiz

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa Norberg - 13 februari 2011 19:04

Jag har inte varit inne på min blogg på evigheter... hm, man kan ju undra varför, har helt enkelt glömt bort den, skrattar gott. Vi är snart inne i mitten av februari och det har gått 1½månade på 2011, suck, tiden bara springer i från oss. Mycket har...

Av Åsa Norberg - 4 april 2010 19:44

Då har snart helgen passerat... Haft lite kvalitets tid med Niclas, då han varit hemma 2 dagar extra faktiskt varit ganska trevligt, annars har vi ju bara helger lediga tillsammans:) Det har varit en ganska lugn helg, Jessica och Kim tillsammans...

Av Åsa Norberg - 2 april 2010 12:37

Fick sovmorgon idag, då Niclas gick upp och fixade och donade med både det ena och det andra:) Han kan när han lägger den sidan till, skratt. Det har för övrigt varit lugnt, förutom Julias små hormon spratt, hm. Bara att tänka positivt, det går ju fa...

Av Åsa Norberg - 1 april 2010 08:55

Halva påsken har gått och jag får säga att det har varit ett helt underbart och lugnt påsklov:) Peter och Tias har varit här sedan i tisdags och det har varit lugnt och harmoniskt... En liten händelse mellan Julia och Tias i går men det löste vi till...

Av Åsa Norberg - 30 mars 2010 13:02

Jaha... klockan är snart 13.05, vilket innebär att halvar dagen snart har gått, hm. Tiden bara springer iväg, känns inte som om jag ska hinna med allt som jag hade planerat idag men vad då, det finns en dag i morgon också:) då får vi ta rästen då.Tvä...

Ovido - Quiz & Flashcards