Alla inlägg den 19 mars 2009

Av Åsa Norberg - 19 mars 2009 12:09

Jag har läst denna många gånger innan och jag tycker den är så fin... Så när jag såg den igen så ville jag bara lägga upp den på min blogg...

Av Åsa Norberg - 19 mars 2009 11:24

Jag fick ett sms från min son idag där han var måtligt förbannad och jag menar, han var bara såååå pisse förbannad.

Jag och Niclas är bägge rödhåriga och det resulterar i att våra barn också blir rödhåriga. Jag kan säga att det är inte lätt att vara rödhårig, speciellt inte i detta samhället, det var jobbigt när jag var liten men det är f_n så mycket värre nu. Vet inte hur många gånger som jag har haft samtal med lärarna och dom haft samtal med eleverna!!!

Han blir retad för morot och dom knuffar på honom och håller på med honom hela tiden... Det är inte så mycket på hans egna skola utan det är mest när dom går till högstadieskolan och ska ha språkval. Jag blir så jävla trött på detta. Funderar skarpt på att skicka in en anmälan, då dom inte gör något åt det just nu.

Jag är inte den som backar, jag kan ta hela högen och vända upp och ner på dom men det löser inga problem precis. Varför kan inte ungdomar acceptera att alla ser olika ut??? Ska det vara så jävla svårt, tydligen.

Men det är ju facktiskt upp till oss föräldrar att få våra ungdomar att inte hålla på med andra bara för att dom har en annan hårfärg. Men det verkar som om föräldrarna tar sånt här med en klackspark, det går över, dom är bara ungdomar!!! Dom komentarerna är jag så förbaskat trött på att höra, det är inte ok att hålla på såhär. Det är bara fakta att det går inte över, det är det som händer i skolan som sätter spår rästen av deras liv...

Och kom inte och säg att jag snackar skit, för jag vet vad jag pratar om!!! Men jag vände till att bli den tuffa i stället och jag kan väl säga att det var inte många som stod ivägen för mig när jag kom upp i högstadiet, då fick allt och alla för allt som jag hade gått igenom, även om det inte var i den klassen jag gick i då...

Idag som vuxen, vet jag bättre men jag kan väl med handen på hjärtat säga att jag är inte rödhårig för inget. Jag har ett attans humör och jag backar inte för mycket, jag har skällt ut en förälder på hennes jobb, för hon tog inte tag i sin son och gjorde det hon skulle och hon vägrade komma på möten med oss och skolan... Hennes son har hållt på med Kevin sedan förste klass och vi trodde att han skulle slippa honom när vi bytte skola, men så blev inte fallet!!! Och mitt hår ställde sig på ände när allt började igen...

Kompisar till Kevin tycker att Niclas ser bestämd ut och lite "hämsk" skratt... det är nog en av dom lugnaste männ jag vet, hihihi. Och sedan tycker dom att jag ser mesig ut!!! Men jag bryr mig inte men folk borde kanske omvärdera det dom tycker... dom känner inte mig eller Niclas*S*... Jag bryr mig inte om att dom kallar oss för morot osv men när dom håller på med mina barn, då går dom över gränsen...

Blir såååå attans förbannad och slutar det inte så är det jag som kommer göra något åt det... Och då går vi den hårda vägen. För nu är det nock!!!


Nej, nu ska jag ta hand om min sjuka dotter... suck, hon har maginflensa så denna lilla tjej kräker som attan... hm.

Ha det gott tills nästa gång

Kramiz


Älskar lejon och tigrar... Kanske därför man ha det humör och temperament som man har, skratt...

Ovido - Quiz & Flashcards