Direktlänk till inlägg 8 mars 2009

En lugn söndag:)

Av Åsa Norberg - 8 mars 2009 12:06

Idag blir det en vanlig lugn söndag, ska baka lite vanliljbullar jästen som jag har hemma går ut i datum den 19:de och jag börjar jobba på onsdag. Ska även damsuga och torka golven, skulle har gjort det igår men det blev aldrig av:) man kan inte ha hundra bollar i luften samtidigt*S*

Julia har idag döpt om sin undulat*L* han heter nu Harry*S* det kan vi tacka lilla Lina för*S* som kom med den iden, hihihi. Allt går bra med lilla Harry, han flög iväg innan idag och kollade in hallen och jag råkade även skrämma honom vid frukosten, upps, han blev rädd när brödrosten small till, upps inte riktigt meningen, hm. Men det resulterade i att han fick en liten flygtur bort till köksluckorna*L*

Just nu sitter han på min arm och sover, det är ju en massa nytt som han ska ta in, så han blir lite trött men det är en riktigt mysig och nyfiken kille*L*. I morgon ska vi flytta in honom i Julias rum, tanken är att han ska vara inne hos henne då det i första hand är hennes undulat... hon väntar spänt på att få in honom till sig.

Det blir nog riktigt bra när han väl är riktigt hemma tam och har fått lära känna oss ordentligt. Jag har aldrig varit med om en såhär tam undulat som denna killen är, förutom dom som vi såg igår hos paret som vi köpte Harry av...

I morgon och på tisdag har Kevin och Julia studiedag från skolan, får se vad vi kan hitta på. Kevin ska säkert vara med sina kompisar så det blir väl bara jag och Julia som får hitta på något, vad vet jag inte än, hm. Kanske ska se om Linda är ledig någon av dagarna, så att man kanske kan få träffa henne och Hanna lite, det var ju ett tag sedan. Saknar den tiden vi hade förr, förstår inte varför man får mindre och mindre tid för varandra,hm. Man måste avsätta tid för att umås med sina vänner, men det blir väl så när man jobbar. Jag jobbar heltid natt och hon jobbar 75%, det innebär ju att hennes arbetsdagar är mer utspridda än vad mina är. Vi får väl se vad det blir av det.

Nej, nu ska jag vara lite kreaktiv och få lite saker jorda här hemma, ni får ha det så gott tills nästa gång...

Kramiz

En bild till på lilla Harry:) som är tagen idag när han satt på kökslampan:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa Norberg - 13 februari 2011 19:04

Jag har inte varit inne på min blogg på evigheter... hm, man kan ju undra varför, har helt enkelt glömt bort den, skrattar gott. Vi är snart inne i mitten av februari och det har gått 1½månade på 2011, suck, tiden bara springer i från oss. Mycket har...

Av Åsa Norberg - 4 april 2010 19:44

Då har snart helgen passerat... Haft lite kvalitets tid med Niclas, då han varit hemma 2 dagar extra faktiskt varit ganska trevligt, annars har vi ju bara helger lediga tillsammans:) Det har varit en ganska lugn helg, Jessica och Kim tillsammans...

Av Åsa Norberg - 2 april 2010 12:37

Fick sovmorgon idag, då Niclas gick upp och fixade och donade med både det ena och det andra:) Han kan när han lägger den sidan till, skratt. Det har för övrigt varit lugnt, förutom Julias små hormon spratt, hm. Bara att tänka positivt, det går ju fa...

Av Åsa Norberg - 1 april 2010 08:55

Halva påsken har gått och jag får säga att det har varit ett helt underbart och lugnt påsklov:) Peter och Tias har varit här sedan i tisdags och det har varit lugnt och harmoniskt... En liten händelse mellan Julia och Tias i går men det löste vi till...

Av Åsa Norberg - 30 mars 2010 13:02

Jaha... klockan är snart 13.05, vilket innebär att halvar dagen snart har gått, hm. Tiden bara springer iväg, känns inte som om jag ska hinna med allt som jag hade planerat idag men vad då, det finns en dag i morgon också:) då får vi ta rästen då.Tvä...

Ovido - Quiz & Flashcards