Direktlänk till inlägg 9 mars 2009

Sorterings dag:)

Av Åsa Norberg - 9 mars 2009 09:15

I dag har jag tagit mig i kragen:) det innebär att jag sorterar bort gamla papper... Och det blir ju en hel del under årens lopp, suck. Ska vara flitig och sätta in papper som jag ska ha kvar, i pärmar och det som ska slängas slänger vi nu... Väck med gammalt skit*S* Och jag kan väl säga att det är en hel del som ska slängas, hm.

Det är kallt ute idag, så det blir inte så mycket annat att göra idag men det är bara bra när det är sånt här väder man får mycket gjort hemma och med tanke på att jag börjar jobba på onsdag, så är det lika bra att ta hand om sånt som man inte hinner när man jobbar:)

Helgen har varit ganska lugn, har haft Tias och Lina i helgen, det är syskon som vi är stödfamilj till. Har haft en hel del roliga skratt åt Lina denna helgen, hon blir 16år i maj månad och jag kan väl säga att jag vet ingen 16-åring som har en sådan livlig fantasi som hon har*S*. När det gäller både det ena och det andra, hm.

Det har även varit en intreassant helg... Kevin och Lina har väl alltid kommit överrens på ett eller annat sett, men det som jag har sett mellan dessa två denna helgen har varit riktigt trevligt. Dom är som två syskon ihop och då menar jag två syskon som är rädda om varandra och som bryr sig om varandra, dom har suttit och tittat på tv:n på kvällarna och haft det roligt ihop. Ganska intressant och se, se hur dessa två har utvecklats och mognat. Vi har känt Linas familj i 13år, så vi har några år på nacken tillsammans:) Så ungarna i den familjen och mina är nästan som syskon*S*... hm.

I morgon ska vi se om vi inte kan träffa Linda och Hanna någon timme, ska ringa till Linda sedan, saknar dom sååå. Får snart se till så att jag och Linda får lite kvalitets tid:) Det kan jag väl med handen på hjärtat säga, DET var länge sedan. Vi får planera in den dag, äta lite gott och ta ett eller två glas vin... Tänka tillbaka på den "gamla" :) goa tiden, attans vad roligt vi har haft ihop under våra 16år tillsammans. Ajajaj vad tiden den går, är det verkligen sååå länge sedan vi lärde och känna varandra?? upps. Var har tiden tagit vägen?? Jag fattar inte detta, och ju äldre man blir ju fortare tycks tiden gå. Ena dagen är ungarna små och det är så tutti nuttigt, för att i nästa ögonblick nästan stå i dörren med resväskan och vara redo att flytta hemm i från... Vad är detta?? Är det vi som förnekar att barnen växer och vi går mot åren*S* eller vad kan det vara?? Hihihi.


Men visst är det roligt att se våra barn växa upp och utvecklas och se dom framstegen dom tar*L* Jag kan komma på mig själv ganska ofta sitta och titta på mina ungar här hemma och tänka tillbaka till det att dom var bebisar*L* Det kändes som om det var i går*S*.

Nej, nu ska jag vara lite kreaktiv och fortsätta sortera mina papper, så att jag blir av med gammalt skit, hihihi. Ha det gott tills nästa gång.

Kramiz till er alla


Lite mer musik gammalt:) och lite nytt:)... nam nam.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa Norberg - 13 februari 2011 19:04

Jag har inte varit inne på min blogg på evigheter... hm, man kan ju undra varför, har helt enkelt glömt bort den, skrattar gott. Vi är snart inne i mitten av februari och det har gått 1½månade på 2011, suck, tiden bara springer i från oss. Mycket har...

Av Åsa Norberg - 4 april 2010 19:44

Då har snart helgen passerat... Haft lite kvalitets tid med Niclas, då han varit hemma 2 dagar extra faktiskt varit ganska trevligt, annars har vi ju bara helger lediga tillsammans:) Det har varit en ganska lugn helg, Jessica och Kim tillsammans...

Av Åsa Norberg - 2 april 2010 12:37

Fick sovmorgon idag, då Niclas gick upp och fixade och donade med både det ena och det andra:) Han kan när han lägger den sidan till, skratt. Det har för övrigt varit lugnt, förutom Julias små hormon spratt, hm. Bara att tänka positivt, det går ju fa...

Av Åsa Norberg - 1 april 2010 08:55

Halva påsken har gått och jag får säga att det har varit ett helt underbart och lugnt påsklov:) Peter och Tias har varit här sedan i tisdags och det har varit lugnt och harmoniskt... En liten händelse mellan Julia och Tias i går men det löste vi till...

Av Åsa Norberg - 30 mars 2010 13:02

Jaha... klockan är snart 13.05, vilket innebär att halvar dagen snart har gått, hm. Tiden bara springer iväg, känns inte som om jag ska hinna med allt som jag hade planerat idag men vad då, det finns en dag i morgon också:) då får vi ta rästen då.Tvä...

Ovido - Quiz & Flashcards