Direktlänk till inlägg 16 mars 2009

Fick i går ett tråkigt besked

Av Åsa Norberg - 16 mars 2009 22:38

Allt började med att jag gick till jobbet i lördags... Det är nog många som känner till den där konstiga magkänslan, den som säger till dig att något är fel eller har hänt/kommer hända. Jag hade den känslan när jag gick till jobbet i lördags och jag kan säga att den känslan var ganska kraftig, så kraftig brukar jag inte känna den. Jag hade pratat med mamma så jag visste att allt var bra där hemma. Jag bad Niclas kolla så att allt var bra med hans föräldrar och även där var allt ok... Jag kunde inte sätta fingret på min känsla och jag kunde inte släppa den. Känslan tärde på mig hela natten på jobbet och åter igen kollade jag med mamma så att allt var ok där hemma och det var det... Men fortfarande kunde jag inte släppa min känsla=(

Jag gick och lade mig att sova på söndag morgon när jag kom hem, fortfarande grubblande över min känsla, tänkte att det går väl över. Men när jag vaknade 16.30 fanns fortfarande känslan kvar, det var bara att konstatera att jag inte blev av med den. Tänkte att jag får väl reda på så småning om vad det är som har hänt eller kommer hända, att något var fel det var jag 100% säker på...

Klockan gick och jag gjorde mig ordning för att köra till jobbet i söndags kväll... Jag kände inte alls för att köra till jobb men jag var ju tvungen. Jag tänkte för mig själv och sa till Niclas att jag måste bara starta min msn innan jag kör till jobb och han sa till mig, är det lönt när du ska köra till jobb om 15min... Ja, det är något jag bara måste göra, fråga mig inte varför... Och jag startade upp min msn!! Vid det tillfället önskar jag att jag hade väntat med att göra det tills idag när jag är ledig men det fanns ju en mening med att jag startade upp den det förstod jag när jag såg medelandet från min väninna som jag har kännt sedan jag gick i 6:an och hon i 5:an...

Hon är sedan några år tillbaka, tillsammans med en kompis till mig och Niclas. Det medelandet som stod där fick mig till att hicka till, hennes kille är lika gammal som jag... alltså 34år gammal och blir om några veckor 35år!!! Det är inte rättvist att han ska behöva gå igenom det han gör, det är inte rättvist mot honom eller mot hans familj.

Han fick för snart 4veckor sedan reda på att han har cancer!!!! Jag hade inte möjlighet till att ringa min väninna i går men ringde henne i morse och pratade med henne... Han har cancer i magsäcken, det har inte spridit sig vidare och det hoppas jag att det inte gör heller. Han går nu på cellgifts behandling för det går inte att operera. Han har fått dom 2 första behandlingarna ut av 6st, Han ska få 6 behandlingar under 12veckor sedan ska det göras en ny röntgen och då får dom reda på hur det ser ut.

Kan inte fatta att detta händer, han är ju bara snart 35år... Jag är väl medveten om att det inte finns någon ålder på sjukdomar så som cancer men det känns så ovärkligt!!! Just nu känns det som om det är fler och fler som drabbas av cancer, eller det är bara som man känner för att dom som drabbas ligger en så nära hjärtat??

Jag kan säga att efter att jag fick medelandet på min msn så har min magkänska försvunnit... men jag hade hällre haft den än att låta den familjen gå igenom detta helvetet!!!

Nej, nu orkar jag inte skriva mer... Ska gå en runda med hundarna och rensa tankarna lite. Fortsätter att skriva en annan dag och berättar hur allt går, jag hoppas att allt löser sig=(

Ha det gott tills nästa gång....

Bamsekramar till er alla


Sänder en ängel att vaka över hela er familj, ni finns med oss i tankar och hjärta!!

 
 
Ingen bild

lilla syster

19 mars 2009 07:51

på första gången på länge ber jag till gud och hoppas att bli hörd... att detta ska drabba honom är inte en kul nyhet, står mig vart om hjärtat och kommer alltid att göra... ber för han och hans familj... de har gått igenom tillräckligt... de behöver inte detta oxå. hoppas på det bästa!Men jag vet vad du menar med magkänsla jag kände det oxå.... nu vet jag varför...
Älskar dig,syrran!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa Norberg - 13 februari 2011 19:04

Jag har inte varit inne på min blogg på evigheter... hm, man kan ju undra varför, har helt enkelt glömt bort den, skrattar gott. Vi är snart inne i mitten av februari och det har gått 1½månade på 2011, suck, tiden bara springer i från oss. Mycket har...

Av Åsa Norberg - 4 april 2010 19:44

Då har snart helgen passerat... Haft lite kvalitets tid med Niclas, då han varit hemma 2 dagar extra faktiskt varit ganska trevligt, annars har vi ju bara helger lediga tillsammans:) Det har varit en ganska lugn helg, Jessica och Kim tillsammans...

Av Åsa Norberg - 2 april 2010 12:37

Fick sovmorgon idag, då Niclas gick upp och fixade och donade med både det ena och det andra:) Han kan när han lägger den sidan till, skratt. Det har för övrigt varit lugnt, förutom Julias små hormon spratt, hm. Bara att tänka positivt, det går ju fa...

Av Åsa Norberg - 1 april 2010 08:55

Halva påsken har gått och jag får säga att det har varit ett helt underbart och lugnt påsklov:) Peter och Tias har varit här sedan i tisdags och det har varit lugnt och harmoniskt... En liten händelse mellan Julia och Tias i går men det löste vi till...

Av Åsa Norberg - 30 mars 2010 13:02

Jaha... klockan är snart 13.05, vilket innebär att halvar dagen snart har gått, hm. Tiden bara springer iväg, känns inte som om jag ska hinna med allt som jag hade planerat idag men vad då, det finns en dag i morgon också:) då får vi ta rästen då.Tvä...

Ovido - Quiz & Flashcards