Direktlänk till inlägg 5 juli 2009

Mina växter:)

Av Åsa Norberg - 5 juli 2009 18:44

Har inte så där mycket att skriva egentligen... inte mer än att denna svensken går på semester i morgon bitti, skratt. Det innebär att jag jobbar sista natten i natt, jiiipiiii, asgarv.

Jag måste bara skriva om en annan sak, skratt, allt för att bevisa för min siss att jag kan, skratt. Jag var och köpte nys växter till vårt kök och storarum i förra vecka, detta då jag är en expert på att ta död på gröna växter, även såna som är svåra att ta dö på, hm.

Men denna gången har jag gett mig attan på att jag ska klara mina växter och att dom ska växa och frodas, hm. Om det så innebär att jag får krypa till korset och be min siss om tipps och råd emellan åt, asg... Men för att bevisa hur mina växter ser ut idag så kommer jag att lägga ut bilder på dom och det kommer jag att göra lite då och då, asg... Och förhoppningsvis så har dom vuxit och frodats under den tiden, hm.

Man måste ju kunna ha levande växter i sina fönster och någon gång så måste man ju lära sig att ta hand om dom, eller, asg. Jag har även beställf fröer som jag tillsammans med min siss ska plantera, detta ska bli väldigt intressant och se hur jag ska klara men jag har gett mig attan på att jag ska läsa och lära... klarar jag av att läsa till USK/MSK så ska jag väl kunna läsa mig till och lära mig att sköta blommor... hihihi.

Nej, nu ska jag börja göra mig ordning innan jag ska köra till jobbet... Men ha det gott och sköt om er...

Kramiz till er alla.

Här följer lite bilder på mina fina växter... hihihi

 
 
Ingen bild

Siss

5 juli 2009 19:16

hehe det två översta och den sista , kan du sätta i bilen och köra ner hit asg.... helst innan de dött då alltså... kramiiiizzzzz

 
Ingen bild

lillasyster

6 juli 2009 14:18

hoppas de överlever ju!! jag har inga just för att jag är en hemsk människa som inte ska ha med växter att göra.. de dör ju.. fick en sådan där bamburör i 25 år present för den skulle man vattna sällan och den skulle vara LÄTTSKÖTT!! hahaha gissa om jag lyckades ta dö på den med!! hahaha så här finns inga blommor annat än i plast...
saknar dig och jag har läst en del av de andra inläggen med!! Svårt att fatta men man får försöka saknaden kommer alltid va enorm... Micke älskade du, alltid i våra hjärtan! Om du bara förstod hur mycket du påverkade oss.... Alla....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa Norberg - 13 februari 2011 19:04

Jag har inte varit inne på min blogg på evigheter... hm, man kan ju undra varför, har helt enkelt glömt bort den, skrattar gott. Vi är snart inne i mitten av februari och det har gått 1½månade på 2011, suck, tiden bara springer i från oss. Mycket har...

Av Åsa Norberg - 4 april 2010 19:44

Då har snart helgen passerat... Haft lite kvalitets tid med Niclas, då han varit hemma 2 dagar extra faktiskt varit ganska trevligt, annars har vi ju bara helger lediga tillsammans:) Det har varit en ganska lugn helg, Jessica och Kim tillsammans...

Av Åsa Norberg - 2 april 2010 12:37

Fick sovmorgon idag, då Niclas gick upp och fixade och donade med både det ena och det andra:) Han kan när han lägger den sidan till, skratt. Det har för övrigt varit lugnt, förutom Julias små hormon spratt, hm. Bara att tänka positivt, det går ju fa...

Av Åsa Norberg - 1 april 2010 08:55

Halva påsken har gått och jag får säga att det har varit ett helt underbart och lugnt påsklov:) Peter och Tias har varit här sedan i tisdags och det har varit lugnt och harmoniskt... En liten händelse mellan Julia och Tias i går men det löste vi till...

Av Åsa Norberg - 30 mars 2010 13:02

Jaha... klockan är snart 13.05, vilket innebär att halvar dagen snart har gått, hm. Tiden bara springer iväg, känns inte som om jag ska hinna med allt som jag hade planerat idag men vad då, det finns en dag i morgon också:) då får vi ta rästen då.Tvä...

Ovido - Quiz & Flashcards