Direktlänk till inlägg 6 juli 2009

Då är semestern ett faktum:)

Av Åsa Norberg - 6 juli 2009 22:48

Jaha, då har man gått av natten idag och det innebär att min semester har börjat:)  Men jag får nog säga att hjärnan gick på semester för länge sedan, skratt och det är nog en och annan som håller med mig om det, hm, eller hur siss och hela familjen, asg.

Idag så har jag tittat över mina nya blommor:) dom fick sig en lite dusch och genomgång av bladen, skratt. Jag har ju som jag har sagt innan, get mig attan på att jag ska klara av mina blommor denna gången, hihihi, fast det finns en och annan som nog inte har den tilliten till mig, skratt. Love you to siss:)

Jag har lite nya planer när det gäller växter här hemma, skratt... och det har nog fått en och annan att skaka på huvudet, hm. Med tanke på att det inte är några små växter som jag har köpt fröer till, skratt. Ser fram emot att få sätta en del av dessa frön, skratt. Och tro mig när jag säger det, JAG SKA KLARA det!!! hahaha. Ska nog visa dig siss och resten av familjen att jag också kan:( asg.

Vad har annars hänt?? Inte speciellt mycket facktiskt. Har läst ut min bok idag... Men blev lite besviken på slutet, men jag vet inte om det finns en fortsättning på den, ska kolla det i dagarna. Hoppas att det finns en fortsättning då jag anser att den bara slutar helt tvärt. Fick ju inte veta vad som hänt med pojken idag, som 21år gammal, vad han sysslar med eller hur det gått för hans syster som också fick diagnosen autism, hm.

Jag ska börja på min nästa bok i dagarna, har en hel del böcker att läsa nu när jag har semester, hihihi. Måste försöka att hitta mitt inre lugn, då all den inre stressen påverkar min psoriasis negativt. Kan jag hitta ett lugn som kan påverka mig possitivt så hade det varit kanon... Får väl se vad som händer med det, hm.

Niclas börjar bli nyfiken på vår lilla tripp som vi ska göra i november:) Han ser nu fram mot det, fast han inte vet vad som kommer att hända och vad vi ska hitta på... Jag hoppas bara att vi får snö dom dagarna som vi är iväg, det hade varit pricken över allt.

Idag har jag verkligen kommit underfull med hur viktigt det är att ha folk runt omkring sig som man kan lita på till 110%. Detta då min väninna som förlorade sin sambo för snart 2månader sedan, har en dotter på snart 7år som har diagnosen ADHD. Hon ringde tidigare i kväll och var helt förtvivlad då hennes dotter hade fått ett jätte utbrott och hon kunde inte hantera henne. Jag hörde hur hon vrålade och skrek i bakgrunden, jag slängde på mig skorna och körde dit, tösen hade lugnat ner sig en del men var totalt slut. Jag fick gå in och kompa min väninna för hon var på bristnings gränsen...

det som gör mig så attans förbannad i hela denna hervan är att ingen på socialen eller bup tror på henne när hon berättar hur hon beter sig. Dom svarar henne med att dom ser inte dom tecknena hos tösen när min väninna är uppe hos dom på möten... suck.

Jag blir så attans trött på att höra dessa komentarer... Det säger sig själv att tösen inte är lika dann där som hon är hemma. Något som jag har fått lära mig under alla åren som jag har haft adhd barn runtomkring mig, är att dessa barn är fruktansvärt välslipade. Men nu är det jag som kommer att kontakta socialen åt min väninna. Nu är det jag som kommer att trampa dom på halsen. Och hjälper inte det så kommer jag att koppla in det tunga rateraljet... det innebär att jag kommer att be min siss om hjälp...

Och då kommer dom att få det hett om öronen, hon har själv en son med diagnosen adhd och en son med diagnosen damp, så hon om någon vet vad det handlar om...

Nej, nu ska jag nanna kudden, ska upp tidigt till morgonen... har en hel del att göra, för på onsdag kommer trelleborgs kommun hit och ska förlänga avtalet på ett av barnen som vi är stödfamilj till...

Ha det gott tills nästa gång och tänk på att vara rädda om varandra!!

Kramiz

 Love you siss:)

 
 
Ingen bild

Siss

7 juli 2009 09:52

hehe du menar inte att de lever än... *skrattar högt* kram älskar dig....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa Norberg - 13 februari 2011 19:04

Jag har inte varit inne på min blogg på evigheter... hm, man kan ju undra varför, har helt enkelt glömt bort den, skrattar gott. Vi är snart inne i mitten av februari och det har gått 1½månade på 2011, suck, tiden bara springer i från oss. Mycket har...

Av Åsa Norberg - 4 april 2010 19:44

Då har snart helgen passerat... Haft lite kvalitets tid med Niclas, då han varit hemma 2 dagar extra faktiskt varit ganska trevligt, annars har vi ju bara helger lediga tillsammans:) Det har varit en ganska lugn helg, Jessica och Kim tillsammans...

Av Åsa Norberg - 2 april 2010 12:37

Fick sovmorgon idag, då Niclas gick upp och fixade och donade med både det ena och det andra:) Han kan när han lägger den sidan till, skratt. Det har för övrigt varit lugnt, förutom Julias små hormon spratt, hm. Bara att tänka positivt, det går ju fa...

Av Åsa Norberg - 1 april 2010 08:55

Halva påsken har gått och jag får säga att det har varit ett helt underbart och lugnt påsklov:) Peter och Tias har varit här sedan i tisdags och det har varit lugnt och harmoniskt... En liten händelse mellan Julia och Tias i går men det löste vi till...

Av Åsa Norberg - 30 mars 2010 13:02

Jaha... klockan är snart 13.05, vilket innebär att halvar dagen snart har gått, hm. Tiden bara springer iväg, känns inte som om jag ska hinna med allt som jag hade planerat idag men vad då, det finns en dag i morgon också:) då får vi ta rästen då.Tvä...

Ovido - Quiz & Flashcards