Direktlänk till inlägg 15 juli 2009

En ganska lugn och fridfull dag:)

Av Åsa Norberg - 15 juli 2009 23:40

Idag var jag med Fadde och hälsade på hennes dotter hos jour familjen... Det var ganska intressant ska jag ta och säga.

Först när man kommer dit så möts man av ett STORT svart huvud, vilket innebär att man ordagrant höll på att lämna golvet, asg. Det vi mötte var en dobberman hanne på 3år som jour familjen passade åt deras son...och jag lovar en sak... Jag har sett många STORA men denna killen var enorm... suck, han var bara så attans snygg och ståtlig, suck:(

När han väl hade försökt sätta sig i knäet och slickat upp hela ansiktet på en så fick vi tillslut en bra stund över till Christina... och jourfamiljen. Det var skönt att möta Christina efter en vecka där, det var en helt annan tös vi fick träffa... Hon var mer lugn och harmonisk och kunde sysselsätta sig kanon fint själv medan vi vuxna pratade.

Det lös om hela tjejen när man satt och studerade henne... Jag kan väl säga att jag var först lite skeptisk mot hur denna familjen skulle orka med Christina då mamman är strax över 60 och lika så pappan... Men det jag såg idag, gjorde att hela min inställning till det förändrades. Jag tror att det har gjort Christina gott att få vara bland lite "äldre" och där träffa barn i både sin egen ålder men även dom som är lite större... Här har inte allt kretsat runt henne utan hon har behövt att rätta sig efter det som gäller och inte alltid kunna komma först...

Hon ska komma hem på fredag och vara hemma tills på måndag och sedan ska hon tillbaka till jour familjen igen, måndag-fredag... Och det såg hon fram mot:) Detta var nog det bästa som kunnat hända just nu, både för Christina och för Fadde... Vi får väl se hur det kommer att fungera framöver...

Annars har vi bara tagit det allmänt lugnt idag... Var en vänna på Burlövscenter idag:) Och där råkade jag se ett pussel:) asg. Det var visserligen inte så stort som jag egentiligen ville ha det men det fick räcka för denna gången, asg, 2000 bitar, ville egentligen ha 5000 bitar... men dom var slut:(

Men men, jag köpte det som var på 2000 bitar och jag och Niclas har suttit i kväll och fått ihop ramen:) och ungarna var helt fachinerade av detta, asg... Ska bli intressant och se om dom blir lika faschinerade när jag hämtar deras pussel på 104bitar i morgon... hihihi. Det är ett barn pussel och Kevin har lovat att hjälpa dom med det, hm.

Så vi får väl se hur lång tid det tar för oss att få ihop det... när det väl är färdigt ska vi rama in det och hänga det i vårat sovrum:) tror det blir kanon bra, hihihi...

I morgon är det tvätte dag igen, sista innan vi ska åka iväg på lördag morgon... Apropå det, hm. Vi gick och la oss ca 02.00 i tisdags natt, asg... när jag låg i sängen och höll precis på att somna så hörde jag något konstigt inne från Julias rum... Tänkte för mig själv, är det Tias som drömmer, så jag klev upp och smög in på deras rum och snacka om att jag garvade...

Där inne låg Tias och SOV!!! Men i SÖMNE så sjöng han pippi långstrump!!! Det var bara för härligt att höra honom och jag visste inte vart jag skulle ta vägen... Hade jag tänkt på det, så skulle jag ha spelat in honom men jag lovar, händer det igen, så ska jag göra det... det var en upplevelse för sig själv, asg...

Nej, nu är det dags för nanna kudden men tills vi hörs igen... Sköt om er alla och ha en fortsatt trevlig sommar...

Kramiz

En bild på vår nya syssel sättning på kvällen:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa Norberg - 13 februari 2011 19:04

Jag har inte varit inne på min blogg på evigheter... hm, man kan ju undra varför, har helt enkelt glömt bort den, skrattar gott. Vi är snart inne i mitten av februari och det har gått 1½månade på 2011, suck, tiden bara springer i från oss. Mycket har...

Av Åsa Norberg - 4 april 2010 19:44

Då har snart helgen passerat... Haft lite kvalitets tid med Niclas, då han varit hemma 2 dagar extra faktiskt varit ganska trevligt, annars har vi ju bara helger lediga tillsammans:) Det har varit en ganska lugn helg, Jessica och Kim tillsammans...

Av Åsa Norberg - 2 april 2010 12:37

Fick sovmorgon idag, då Niclas gick upp och fixade och donade med både det ena och det andra:) Han kan när han lägger den sidan till, skratt. Det har för övrigt varit lugnt, förutom Julias små hormon spratt, hm. Bara att tänka positivt, det går ju fa...

Av Åsa Norberg - 1 april 2010 08:55

Halva påsken har gått och jag får säga att det har varit ett helt underbart och lugnt påsklov:) Peter och Tias har varit här sedan i tisdags och det har varit lugnt och harmoniskt... En liten händelse mellan Julia och Tias i går men det löste vi till...

Av Åsa Norberg - 30 mars 2010 13:02

Jaha... klockan är snart 13.05, vilket innebär att halvar dagen snart har gått, hm. Tiden bara springer iväg, känns inte som om jag ska hinna med allt som jag hade planerat idag men vad då, det finns en dag i morgon också:) då får vi ta rästen då.Tvä...

Ovido - Quiz & Flashcards