Direktlänk till inlägg 18 juli 2009

Viller kulla och Katthullt

Av Åsa Norberg - 18 juli 2009 13:43

Idag har vi äntligen varit i Villerkulla... och fick slut på barnens eviga tjatande, asg. Det var som musik för öronen när man väl kom upp där, skratt.

Innan vi åkte så valde vi att inestera i en dvd till bilen... och jag kan väl säga att det var den bästa investering som vi någonsin har gjort, vilken fröjd det var att åka dessa nästan 37milen... Under resans gång så frågade dom endast tre gånger, när är vi framme... Snacka om att det känns skönt att ungarna har något att syssel sätta sig med, hm.

Jag förstår att det är drygt för små barn att åka så långt och vi vuxna kräver att dom ska sitta stilla i 37mil, det är ganska så mycket begärt, hm. Dom tyckte även själva att det var roligare att åka bilen nu när dom kunde titta på film samtidigt...

När vi körde hemifrån på morgonen, 06.50 så pisse regnade det ute och det vädret höll i sig en bra bit upp... när vi hade ca 10mil kvar så märkte vi att solen började spricka igenom och det skulle visa sig sedan att vi skulle få strålande fint väder under hela tiden inne på Viller kulla... Ungarna sprang runt och tittade och var inne lite här och där och jag kan ju lugnt säga att dom var ganska så regällt trötta efter 6timmar där inne, asg. Och då kom vi underfull med att vi ändå hade missat en del saker där, hm.

Vi får se om det blir att vi tar en tur till dit nästa sommar... Om det inte kommer annat som vi vill göra. Men det viktigaste av allt var att ungarna hade roligt och att dom tyckte om det, skratt.

Det viktigaste för dom bägge... var att dom ville så gärna se Pippi... det var det enda dom tjatade om hela tiden när vi var där inne. När vi väl kom fram till Pippis hus, så trodde vi inte att dom skulle få se henne. Vi var på sista tappen så dom tog kanan ner och Niclas gick, jag sa att jag ska bara fota lite så kommer jag strax... och vilken tur det var, för under tiden som jag stod där och fota, så kom Pippi, asg.

Jag ringde till Niclas på mobilen och bad han skicka upp ungarna igen och tro mig, dom kom springande som andra raketer, asg... och när dom fick se henne så var det som om hela dagen var gjord för dom. Dom hade fått se och höra pippi och dom var över lyckliga, asg.

Nu kände ungarna att dom kunde åka hem och dom var nöjda och belåtna, asg. Trötta som vi alla var gick vi till bilen och gjorde oss redo till att köra bort till Lönneberga för att få se Katthult... och ungarna var spända och nyfikna...

När vi väl kom dit, så visade sig att dom skulle inte öppna katthult för än den 19/7!! Alltså dan efter att vi kom dit, suck. Men på något sett så var ungarna ändå nöjda och belåtna... dom sprang runt och tittade på det som fanns och titta på och för dom var det nog viktigare att vet att dom hade varit på Emils hemma plan, skratt.

Efter en titt där så tog vi fram engångs grillen och grillade korv och bröd och efter det så tog vi en liten fika... Ungarna var nöjda och belåtna och TRÖTTA!!! asg.

Efter denna dagens resa så blev färden hem till min moster och hennes man... där sov vi över natten och för att sedan ta färden hemåt på söndagen. Det var en upplevelse full helg och jag hoppas att ungarna kommer att bära med sig av dessa minnena.

Vad som kommer att hända nästa sommar, är inte riktigt bestämt men vi har pratat om en del olika allternativ som finns. Och det är saker som ingen av har gjort tidigare och jag tror att det kommer att bli en upplevelse full sommar, asg.

Nej, nu ska jag fortsätta att tvätta... som vanligt, hm. Känns som om man inte gör något annat emellan åt...

Bilder kommer lite senare under dagen...

Kramiz till er alla...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa Norberg - 13 februari 2011 19:04

Jag har inte varit inne på min blogg på evigheter... hm, man kan ju undra varför, har helt enkelt glömt bort den, skrattar gott. Vi är snart inne i mitten av februari och det har gått 1½månade på 2011, suck, tiden bara springer i från oss. Mycket har...

Av Åsa Norberg - 4 april 2010 19:44

Då har snart helgen passerat... Haft lite kvalitets tid med Niclas, då han varit hemma 2 dagar extra faktiskt varit ganska trevligt, annars har vi ju bara helger lediga tillsammans:) Det har varit en ganska lugn helg, Jessica och Kim tillsammans...

Av Åsa Norberg - 2 april 2010 12:37

Fick sovmorgon idag, då Niclas gick upp och fixade och donade med både det ena och det andra:) Han kan när han lägger den sidan till, skratt. Det har för övrigt varit lugnt, förutom Julias små hormon spratt, hm. Bara att tänka positivt, det går ju fa...

Av Åsa Norberg - 1 april 2010 08:55

Halva påsken har gått och jag får säga att det har varit ett helt underbart och lugnt påsklov:) Peter och Tias har varit här sedan i tisdags och det har varit lugnt och harmoniskt... En liten händelse mellan Julia och Tias i går men det löste vi till...

Av Åsa Norberg - 30 mars 2010 13:02

Jaha... klockan är snart 13.05, vilket innebär att halvar dagen snart har gått, hm. Tiden bara springer iväg, känns inte som om jag ska hinna med allt som jag hade planerat idag men vad då, det finns en dag i morgon också:) då får vi ta rästen då.Tvä...

Ovido - Quiz & Flashcards