Alla inlägg den 5 februari 2009

Av Åsa Norberg - 5 februari 2009 10:03

Jaha... då ska man fara iväg till Göteborg om 2 timmar. Det känns lite som om det är idag man ska få dommen. Men jag vet innerst inne att Demodex går att behandla och hon kommer att bli frisk, min lilla tjej... Tycker bara att det är sååå orättvist. Men så länge hon mår bra psykiskt och fysiskt ska man ju vara glad... Visst hon går inte till avel som uppfödaren hade hoppats, men som hon säger själv det viktigaste är att hon får ett bra liv och är lycklig.

Det som gör mig såååå attans förbannad är dom uppfödare som inte står för det dom gjort eller gör!!! Varför fortsätta avla på hundar som har sjudomar som dom för vidare, när det är avels förrbud på dom... Jag vet att det är många som tycker att hundarna inte har demodex när dom har blivit behandlade och friska från det. Men fakta är att dom för ju det vidare och det gör att man aldrig kan få bukt med dom sjukdomar som finns... Varför kan man bara inte erkänna att det som har hänt har hänt.

Allt kan inte handla om pengar... Det är ju levande varelser vi har att göra med, familjemedlemar som ligger oss varmt om hjärtat, en vänn för livet... Det är ju dom uppfödare som verkligen är seriösa som blir drabbade, ingen som litar eller tror på dom, ska det verkligen vara på det sättet... Jag blir såååå pisse förbannad på sånt...
Nej, nu ska jag ge mina fyrbenta vänner lite mat sedan ska vi gå en liten runda innan vi ska fara till Göteborg.

Återkommer i morgon och berättar hur hela resan slutade... Ha det gott så länge.

Kramar

Ovido - Quiz & Flashcards