Direktlänk till inlägg 19 februari 2009

Mitt val

Av Åsa Norberg - 19 februari 2009 11:38

Jag gjorde för ett tag sedan ett val och det var tyvärr att utesluta min så kallade "storasyster" ur mitt liv. Hur hårt och jävligt det än känns så var det något som jag var tvungen att göra...

Det som gör mig så förbannad är att alla ser min "syster" som någon sort ängel, men jag undrar vad dom hade sagt om dom verkligen visste hur hon var... Det är många som inte vet allt om min syster och jag kommer inte att berätta allt om henne heller, det får hon stå för själv...

Men jag har gjort det val jag har gjort och det står jag för, så är det bara... Jag vill inte har henne i mitt liv efter det som hon har gjort mot mig, det har sårat något så djupt och det går aldrig att förlåta, inte enligt mig i alla fall. Och hade folk vetat så hade dom nog hållt med mig... Men som vanligt hade hon väl målat upp allt så att folk hade tyckt synd om henne... Men denna gången förlåter jag henne inte.

Jag ska inte ljuga med att jag inte saknar min biologiska syster, vi är dock samma kött och blod men tyvärr så kan jag inte släppa in henne. Under alla våra år så har hon alltid sett ner på både mig och vår lille bror, vi har för henne aldrig kunnat mäta oss med hur duktig hon är... Jag har också gjort många tabbar i mitt liv och det står jag för... men jag skulle aldrig kunna stå och ljuga mina syskon rakt upp i ansiktet som hon har gjort.

Jag tänker inte måla upp mig själv som någon form av ängel, för det är jag deffinitivt inte!!! Det finns för mig inga änglar... Men hon vet vad hon har gjort och det är bara så att det kommer komma ut så småning om och då kanske folk får upp ögonen för henne... Hon skulle bara veta det ryktet som går om henne...

Jag har två människor i  mitt liv som har ersatt platsen som min syster en gång hade... Och det är ingen som kan ta det ifrån mig. Jag är glad att jag har er i mitt liv och jag vet att ni alltid finns där för mig i vått och torrt, precis som jag gör för er... Vi har haft många år tillsammans och fler kommer det att bli:) Ni blir inte av med mig och jag blir, vill inte bli av med er... Älskar er med hela mitt hjärta!!!

Jag önskar att jag hade det som många andra har med sina syskon... kunna träffas, ta en fika och ha trevligt ihop... Det har jag många gånger saknat och kommer nog alltid att sakna det men det är inget som går att göra något åt...


Jag bara säger en sak, se till och lär känna min syster ordentligt innan ni hoppar på någon annan. Så många gånger som jag hört henne sitta och snacka skit om folk hon umgås med... Hon har vissa av sina kompisar för att dom är bra att ha till olika saker osv... Är det någon som känner henne så kan ni ju fråga henne vad hon har gjort för att jag ska vara så förbannad på henne så att jag utesluter henne ur mitt liv!!!

Det är allt jag vill skriva om detta och kommer inte att diskutera detta mer... Jag kanske skriver mer den dagen jag har fått rättvisa skippad, det får vi se längre fram...

Ha det gott tills nästa gång...

Kramiz

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa Norberg - 13 februari 2011 19:04

Jag har inte varit inne på min blogg på evigheter... hm, man kan ju undra varför, har helt enkelt glömt bort den, skrattar gott. Vi är snart inne i mitten av februari och det har gått 1½månade på 2011, suck, tiden bara springer i från oss. Mycket har...

Av Åsa Norberg - 4 april 2010 19:44

Då har snart helgen passerat... Haft lite kvalitets tid med Niclas, då han varit hemma 2 dagar extra faktiskt varit ganska trevligt, annars har vi ju bara helger lediga tillsammans:) Det har varit en ganska lugn helg, Jessica och Kim tillsammans...

Av Åsa Norberg - 2 april 2010 12:37

Fick sovmorgon idag, då Niclas gick upp och fixade och donade med både det ena och det andra:) Han kan när han lägger den sidan till, skratt. Det har för övrigt varit lugnt, förutom Julias små hormon spratt, hm. Bara att tänka positivt, det går ju fa...

Av Åsa Norberg - 1 april 2010 08:55

Halva påsken har gått och jag får säga att det har varit ett helt underbart och lugnt påsklov:) Peter och Tias har varit här sedan i tisdags och det har varit lugnt och harmoniskt... En liten händelse mellan Julia och Tias i går men det löste vi till...

Av Åsa Norberg - 30 mars 2010 13:02

Jaha... klockan är snart 13.05, vilket innebär att halvar dagen snart har gått, hm. Tiden bara springer iväg, känns inte som om jag ska hinna med allt som jag hade planerat idag men vad då, det finns en dag i morgon också:) då får vi ta rästen då.Tvä...

Ovido - Quiz & Flashcards